Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Τάρτα εξαιρετική με μανιτάρια και καπνιστό Μετσόβου


 

Τάρτα με μανιτάρια και καπνιστό Μετσόβου
Όπως σας έχω ξαναπεί, οι τάρτες είναι από τα πολύ αγαπημένα μου φαγητά , οπότε πολύ συχνά φτιάχνω διάφορες συνταγές μου δοκιμασμένες αλλά επίσης πολύ συχνά δοκιμάζω καινούργιες ιδέες και συνδυασμούς.

Σήμερα λοιπόν σας προτείνω μιά νέα σύνθεση με μανιτάρια. Τα μανιτάρια σπίτι μας είναι ένα αγαπημένο υλικό, που ευτυχώς εκτός από τον άντρα μου και εμένα, αρέσει πολύ και στην κόρη μου, οπότε συχνά τα μαγειρεύουμε με διάφορους τρόπους, σε διάφορες εκδοχές.
Η τάρτα αυτή λοιπόν, αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τη γεύση των μανιταριών.
Ακόμη, η βάση που έχω φτιάξει σήμερα, είναι μιά βάση με ελαιόλαδο και βούτυρο,  μιας και η προσπάθειά μου πάντα είναι να το χρησιμοποιώ όπου μπορώ περισσότερο αντί για βούτυρο ή σε συνδυασμό με αυτό, αν δεν γίνεται αλλιώς.

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΗ:
50g ελαιόλαδο
50g βούτυρο λιωμένο ή πολύ μαλακό
100g νερό ζεστό
1/2 κ. αλάτι
250g αλεύρι
10g Baking Powder

ΕΚΤΈΛΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΗ:
Σε μπωλ ή στο τραπέζι, βάζω το αλεύρι που έχω ανακατέψει με το αλάτι και το Baking, και ανοίγω "τρύπα", όπου προσθέτω το λάδι , το βούτυρο και το νερό.
Ανακατεύω απαλά να ενωθούν τα υλικά και φτιάχνω μιά μπάλα.
Ανοίγω τη ζύμη με τα χέρια στην ταρτιέρα, την τρυπάω σε πολλά σημεία με ένα πιρούνι και την ψήνω για 15 min σε 180o σε αντιστάσεις , χαμηλά στο φούρνο.
Βγάζω, γεμίζω με την γέμιση και ψήνω περίπου 30-40min, σε 190οC, στον αέρα.



ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΜΙΣΗ:
500g μανιτάρια λευκά κομμένα φετάκια
1/2 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2 σκελίδες σκόρδο
2 Κ. λάδι
2 Κ. βούτυρο
85 g bacon κομμένο σε μικρά τετραγωνάκια
1/2 φλυτζάνι μαϊδανός ψιλοκομμένος
1 φλυτζάνι Καπνιστό Μετσόβου τριμμένο χοντρά
Αλάτι πιπέρι
3 αυγά
250g κρέμα γάλακτος
1 φλυτζάνι γραβιέρα τριμμένη χοντρά
Αλάτι, πιπέρι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΜΙΣΗ:
Σοτάρω στο λάδι και το βούτυρο τα μανιτάρια , μαζί με τα κρεμμύδια, τις σκελίδες σκόρδο κομμένες στη μέση και το bacon. Αφήνω να σοταριστούν, μέχρι να βγάλουν όλα τα υγρά τους και να στεγνώσουν.
Αφαιρώ τις σκελίδες του σκόρδου, και αφήνω να κρυώσει το μίγμα.
Όταν κρυώσει , προσθέτω τον μαϊδανό και το καπνιστό Μετσόβου και ανακατεύω καλά.
Γεμίζω την τάρτα με το μίγμα μανιτάρια-καπνιστό Μετσόβου και απλώνω ομοιόμορφα.
Χτυπάω τα 3 αυγά και προσθέτω την κρέμα γάλακτος. Ανακατεύω καλά και ρίχνω και την γραβιέρα. Αλατίζω και πιπερώνω.
Περιχύνω προσεκτικά την τάρτα με το μίγμα και τοποθετώ στον προθερμασμένο φούρνο (σε 190o C , για περίπου 30-40min, μέχρι να πάρει χρώμα η επιφάνεια και να δέσει η γέμιση.)
Όπως όλες οι τάρτες χρειάζεται να μείνει περίπου 1 ώρα πριν να σερβιριστεί, αλλά να είναι χλιαρή.

Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου,Follow my blog with Bloglovin



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου