Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Κλασσικό Κυριακάτικο : Αρωματικό τρυφερό κοκκινιστό με τηγανιτές πατατούλες ροδέλες!!!



Όταν άρχισα να μαγειρεύω "σοβαρά",  αντικαθιστώντας τη μητέρα μου στην κουζίνα, πολλά πολλά χρόνια πριν , νομίζω ήμουν γύρω στα 12-13, ξεκίνησα με το Κυριακάτικο φαγητό της οικογένειάς μας. 
Ήταν μιά ευκαιρία να ασκήσω τη δική μου δημιουργικότητα , παράλληλα με τη διάθεση να ξεκουράσω τη μαμά μου μιά φορά την εβδομάδα, αναλαμβάνοντας το μαγείρεμα.
Η αλήθεια είναι πως τα φαγητά που μαγείρευα, ήταν μέσα στα πλαίσια της κλασσικής Ελληνικής Κουζίνας, με ελάχιστες αρχικά παρεμβάσεις , που όμως στο πέρασμα του χρόνου, πλήθαιναν επικίνδυνα!
Η μαγειρική λοιπόν πραγματοποιούνταν με τις οδηγίες της μαμάς στην αρχή , που σιγά σιγά μειώνονταν ,μιάς και έχοντας μάθει τις βασικές τεχνικές, έβρισκαν χώρο οι δικοί μου αυτοσχεδιασμοί. 
Αυτός είναι και ο λόγος που πιστεύω ακράδαντα, πως για να έρθει η στιγμή να αυτοσχεδιάσει κανείς στην κουζίνα και να είναι δημιουργικός , είναι απαραίτητο να έχει μερικές "ώρες πτήσης" στην Κλασσική Μαγειρική και στις βασικές τεχνικές και μεθόδους της. Διαφορετικά , ξέρει να μαγειρεύει κάποια πιάτα και όχι να ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΙ!  
Για να μην πλατιάζω λοιπόν, ένα από τα πιό κλασσικά και πιό μαγειρεμένα πιάτα νομίζω σε κάθε Ελληνικό σπίτι είναι και το κοκκινιστό που θα σας παρουσιάσω σήμερα. Μόνο που ακριβώς όπως σε πολλές κλασσικές συνταγές , κάθε σπίτι έχει τη δική του παραλλαγή , που φυσικά η αντίστοιχη οικογένεια θεωρεί ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ!
Εγώ σήμερα θα σας προτείνω τη συνταγή που μαγειρεύω εδώ και αρκετά χρόνια για την οικογένειά μου, και είναι από τις λίγες συνταγές που δεν "πειράζω" αλλά εκτελώ με ακρίβεια κάθε φορά , πράγμα που κάνει ευτυχείς τόσο τον άντρα όσο και την κόρη μου. 
Συνήθως την σερβίρω με ζυμαρικά (σπαγγέτι, χυλοπίτες ή ταλιατέλες) αλλά στις φωτογραφίες θα δείτε το σερβίρισμα με τις τηγανητές πατάτες σε ροδέλες.

ΥΛΙΚΑ για 4 άτομα
1 kg μοσχαρίσιο κρέας κυλότο
1 κρεμμύδι μέτριο τριμμένο
3 σκελίδες σκόρδο τριμμένες
2 κονσέρβες κονκασέ ντοματάκια
2 Κ. πελτέ
1 ποτηράκι του κρασιού κόκκινο κρασί
1 ξύλλο κανέλας
Μπαχάρι τριμμένο
Κανέλλα σκόνη
Γαρύφαλλο σκόνη
Αλάτι , Πιπέρι και ζάχαρη


ΕΚΤΕΛΕΣΗ
 Καταρχήν κόβω το κρέας σε κομματάκια όχι πολύ μικρά , περίπου 2x2cm.
Σε βαρειά κατσαρόλα που έχω ζεστάνει καλά, βάζω το κρέας χωρίς λάδι, και περιμένω να κλείσουν που πόροι του και να πάρει χρώμα. Το γυρίζω απ΄όλες τις πλευρές και όταν έχει πάρει χρώμα το αφαιρώ. Είναι καλύτερα να το βάλω σε δύο δόσεις στο σκεύος μου.

Αφαιρώ το κρέας και σωτάρω το κρεμμύδι στο ελαιόλαδο. Όταν έχει λίγο μαλακώσει , ρίχνω και τα μπαχαρικά μου και το σκόρδο πολτοποιημένο.
Προσθέτω και το κρέας και ρίχνω το κρασί. Αφήνω μερικά λεπτά να εξατμιστεί και προσθέτω το κονκασέ, που έχω πολτοποιήσει ώστε να μην έχει μεγάλα κομματάκια ντομάτας.

Αλατίζω, πιπερώνω και προσθέτω λίγη ζάχαρη -ώστε να μην είναι ξινή η ντομάτα- ,λίγο ελαιόλαδο και αφήνω να σιγοβράσει, σκεπασμένο , μέχρι το κρέας να μαλακώσει καλά. Στο ενδιάμεσο , αν χρειαστεί συμπληρώνω λίγο νεράκι, ζεστό, ελάχιστο κάθε φορά. 

Το φαγητό είναι έτοιμο όταν το κρέας είναι τρυφερό (σπάει με το πειρούνι ), και η σάλτσα είναι πυκνή και δεμένη.

Μπορώ να το σερβίρω με ζυμαρικά ή με πατάτες τηγανητές. Πραγματικά Θεϊκή , Μαμαδίστικη γεύση συνδεμένη με  όμορφες μνήμες, παιδικές. 

και μην ξεχνάτε, αν σας αρέσουν οι συνταγές μου να κανετε like στη σελίδα μου στο facebook:

https://www.facebook.com/christiespicnic.blogspot.gr 

ή 
να γίνετε μέλη του ιστότοπου στην αρχική σελίδα του blog. 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου