Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

Αντί συνταγής...Κανόνες Επαγγελματικής Συμπεριφοράς των καταστημάτων Εστίασης

Σήμερα δεν θα μοιραστώ μαζί σας κάποια συνταγή μου. Θα μοιραστώ όμως δύο εμπειρίες μου -του τελευταίου καιρού- από δύο διαφορετικούς χώρους εστίασης. 

Η πρώτη μου εμπειρία αφορά ένα όμορφο και καλοβαλμένο σουβλατζίδικο στη γειτονιά μου . Η περιποιημένη του εικόνα- όταν το βλέπεις από κοντά μου είχε κάνει εντύπωση από την πρώτη φορά που το είδα.
 Ο τρόπος που ανταποκρίθηκε λοιπόν στο γεγονός που θα σας περιγράψω,
απέδειξε πως η εικόνα δεν είναι ανεξάρτητη από την ουσία.
Έχουμε κάνει λοιπόν μια παραγγελία και όταν φτάνει, διαπιστώνω πως λείπει ένα από τα είδη που έχουμε παραγγείλει, ενώ έχει χρεωθεί στο λογαριασμό και παράλληλα τα σουβλάκια ήταν κρύα. Έτσι αποφασίζω να τηλεφωνήσω στο κατάστημα και να το πω , χωρίς να περιμένω τίποτε, αλλά απλά για να εκφράσω τη δυσαρέσκιά μου.
Το λέω λοιπόν στην κοπέλα που σηκώνει το τηλέφωνο και μόλις τελειώνω, μου λέει: μου θυμίζετε σας παρακαλώ τι ήταν η παραγγελία σας ? Της την ξαναλέω, νομίζοντας πως ψάχνει να βρεί πως έγινε και άργησαν τα σουβλάκια να φθάσουν, και γι αυτό κρύωσαν. Μόλις τελειώνω μου λέει: "Σε δέκα λεπτά θα είναι εκεί η παραγγελία σας ξανά , ολοκληρωμένη και ζεστή. Χίλια συγγνώμη ".
Πράγματι δέκα λεπτά αργότερα έρχεται η παραγγελία , ολοκληρωμένη και ζεστή όπως υποσχέθηκε.
Περιττό να πω πως με την αντίδραση αυτή το κατάστημα όχι μόνο εξιλεώθηκε στα μάτια μας,  αλλά θεωρώ πως η πολιτική αυτή είναι η σωστή σχετικά με τους καταναλωτές: το να  βρίσκει το κατάστημα έναν τρόπο να επανορθώνει όταν κάνει ένα λάθος .

Η δεύτερη εμπειρία μου είναι πολύ φρέσκια, είναι σημερινή.
Βρίσκομαι στην Κηφισιά για μιά δουλειά, και όταν θέλουμε να πιούμε έναν καφέ, αποφασίζουμε να πάμε σε ένα από τα πιό παλιά και κλασσικά σημεία , τόσο κλασσικό που κάποιος άλλος ,θα το έλεγε παλιομοδίτικο. Παρ' όλα αυτά εμένα μου αρέσει ή μάλλον μου άρεσε μέχρι σήμερα - και θα καταλάβετε αμέσως γιατί.
Δίνουμε την παραγγελία μας και αποφασίζουμε να μοιραστούμε και μιά τυρόπιτα -ένα από τα προϊόντα για τα οποία είναι γνωστό το κατάστημα που έχουμε επισκεφτεί.
Όταν λοιπόν έρχεται η παραγγελία και πάω να κόψω την τυρόπιτα, διαπιστώνω πως έχει την υφή του αφρολέξ. Η σφολιάτα δεν είναι τραγανή και είναι φανερό πως έχει ζεσταθεί στα μικροκύματα , εντελώς αποτυχημένα, αφού το φύλλο έχει μαλακώσει με τρόπο απαράδεκτο. 
Παρόλα αυτά αποφασίζω να δώσω μια ακόμη ευκαιρία , δοκιμάζοντας , μήπως και κάτι δεν έχω καταλάβει σωστά και αδικώ το προϊόν και το κατάστημα. Η τυρόπιτα λοιπόν είναι τουλάχιστον χθεσινή ( πράγμα που εκτός από το φύλλο φαίνεται και από τη γέμιση που είναι στεγνή και ιδιαίτερα σφιχτή), μπορεί και ακόμη παλιότερη και έτσι εξηγείται και γιατί την ζέσταναν τόσο πολύ στα μικροκύματα -που έκαψε και έχασε την υφή της- .

Αποφασίζω λοιπόν να διαμαρτυρηθώ. Πηγαίνω λοιπόν μέσα στο κατάστημα, βρίσκω τον σερβιτόρο μας, και του λέω το γεγονός και εκείνος με κοιτάζει με έκπληξη και απορία μαζί, προφανώς μη ξέροντας αν πρέπει να παραδεχτεί το λάθος ή όχι. Αντιλαμβάνομαι την αμηχανία του και του λέω:" άστο δεν πειράζει, θα διαμαρτυρηθώ στην ταμία", που μου φαίνεται πως είναι και η υπεύθηνη του καταστήματος. Την πλησιάζω λοιπόν, και αφου της λέω πως η τυρόπιτα δεν είναι φρέσκια και πως είναι απαράδεκτο να την σερβίρουν στο κατάστημά τους. Εκείνη  χωρίς να το αρνηθεί, αλλά και χωρίς να μου ζητήσει συγγνώμη, μου προτείνει αν θέλω να μου φέρουν ένα κρουασάν ή ένα γλυκό. Εγώ αρνούμαι, μιάς και τυρόπιτα ήταν η επιθυμία της παρέας, οπότε δεν θέλουμε κάτι άλλο. Ξαναγυρίζω λοιπόν στο τραπέζι, τελειώνουμε τον καφέ μας, πληρώνουμε - και ναι πληρώνουμε και την τυρόπιτα που έχουμε αφήσει σχεδόν ολόκληρη στο πιάτο ( λείπει μόνο ένα πολύ μικρό κομμάτι που δοκίμασα). 
Νομίζω πως δεν έχω αντιμετωπίσει ποτέ χειρότερη συμπεριφορά από την πλευρά ενός καταστήματος, που ήταν σίγουρο πως ήξερε τι προϊόν έχει σερβίρει.

Όσο λοιπόν τα μαγαζιά υποτιμούν τους καταναλωτές , η κατάσταση στην εστίαση - και όχι μόνο- θα παραμένει κακή έως τραγική σε ορισμένες περιπτώσεις.
 Και δυστυχώς τότε, ούτε τα ονόματα με ιστορία ούτε όμως και τα σούπερ μοντέρνα  μαγαζιά με τις αισθητικές ακρότητες και τους εκκοφαντικούς νεωτερισμούς θα είναι σε θέση να κερδίσουν και κυρίως να διατηρήσουν το σεβασμό του καταναλωτή τους.

Σημείωση: Η πίτα στην φωτογραφία είναι δική μου, από παλαιότερη ανάρτησή μου, μιας και ήθελα να έχω μιά θετική εικόνα από το προϊόν αυτό .


Μη ξεχνάτε, αν σας αρέσουν οι συνταγές μου, να κάνετε Like, στη σελίδα μου :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου